De eerste dagen... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Kevin Looijmans - WaarBenJij.nu De eerste dagen... - Reisverslag uit Eindhoven, Nederland van Kevin Looijmans - WaarBenJij.nu

De eerste dagen...

Door: Kevin Looijmans

Blijf op de hoogte en volg Kevin

30 April 2014 | Nederland, Eindhoven

Hoi allemaal,

Vandaag wordt dag 3 van onze reis. En aangezien mijn lichaam nog niet helemaal is ingesteld op het tijdsverschil en ik vandaag al om 6 uur wakker was, leek het mij wel een mooi moment om de eerste paar dagen te beschrijven.

Het begon allemaal afgelopen maandag toen om kwart voor 4 de wekker ging en we rond kwart over 4 op weg gingen naar Schiphol, samen met mijn ouders en Anouk. Een paar minuten voor 6 kwamen we aan op Schiphol waar Lisanne al stond te wachten. Ik had online al ingecheckt dus we hoefden alleen de bagage maar af te geven. En je raadt het al... Te zwaar! Maar liefst 600 gram en dat was 200 gram boven de gedooggrens. Dus een zwembroek vanuit de koffer naar de handbagage en het was allemaal in orde. Toen hebben we met z'n allen nog lekker wat gegeten en gedronken en toen was het moment van afscheid nemen daar. Van Anouk kreeg ik nog een heel mooi kussen met een foto van ons erop. De avond ervoor was ze al aan het drammen dat ik een grotere tas mee moest nemen. Uiteindelijk ben ik toch maar overstag gegaan en heb mijn rugzak met laptop onderin gedaan en de rest van de spullen bvenop...
Een ongelooflijke fout, zo bleek later. Ik had er niet bij stilgestaan dat je bij de controle laptops en andere electrische apparaten uit de handbagage moeten. Dus ongeveer tien minuten had ik nodig om mijn laptop uit mijn handbagage te krijgen.

Daarna doorgestoomd naar de gate waar een Boeing 737 van KLM ons al op stond te wachten. Daarmee hebben we een heel fijne korte vlucht naar Parijs gehad. Vervolgens zijn we op Parijs overgestapt in een Airbus A340 van Air France. De reis duurde vervolgens ruim 9 uur, met films als Frozen, We're the Millers en Planes ben ik die tijd aardig doorgekomen en zagen we het eiland al uit het raam.
Na de schitterende landing kwam de hitte ons al tegemoet en werden we opgewacht door een aantal teamleden van onze toekomstige stageschool.
We zijn naar ons appartement gebracht waar we onze koffers hebben uitgeladen.

Toen zijn we de buurt een beetje gaan verkennen, hebben we de eerste paar boodschappen gedaan en hebben we wat gegeten bij de lokale Subway. Die avond zijn we vroeg (20.00 lokaal, 02.00 Nederlandse tijd) gaan slapen om vervolgens de volgende ochtend nog vroeger wakker te worden. Ik lag om half 5 al naar het plafond te staren. Na het ontbijt zijn we eerst nog wat boodschappen gaan doen voor het avondeten en daarna zijn we lekker naar het strand gegaan. We zijn pal naast het vliegveld gaan liggen dus mijn vliegtuigverslaving werd weer flink gevoed. Het is hier een lopende band aan vliegtuigen, van klein tot groot. Na 2 uur zwemmen en zonnebaden hadden we het wel gezien en zijn we terug gegaan naar ons appartement. Daar aangekomen bleek dat ik toch iets te laat was begonnen met smeren, en dat de onderkant van mijn buik, mijn schouders en rug toch behoorlijk rood waren. Vervolgens hebben we nog even geskypet met een vriendin die nu in Suriname zit en ik heb daarna nog geskypet met Anouk en ook met mijn ouders.

Het was toen ongeveer etenstijd dus zijn we gaan koken. We aten taco's, gevuld met gehakt, paprika en maïs. Als toetje hadden we verse ananas.
's Avonds zijn we een stukje gaan lopen en kwamen we uit bij een bar aan het strand waar we een heerlijke cocktail hebben gehad. Daarna zijn we weer op ons gemak terug gelopen. We zijn begonnen aan een film, maar halverwege zijn we gestopt omdat we onze ogen niet meer open konden houden.

Vandaag gaan we kijken of we misschien een autootje kunnen huren voor de komende dagen, zodat we het eiland een keer kunnen gaan verkennen. Ik houd jullie uiteraard op de hoogte. Het weer zal het in ieder geval niet kunnen verpesten. Het is hier gemiddeld tussen de 29-32 graden met een (gevaarlijk) koel briesje en soms een wolkje.

Voor nu, heel veel (warme) groetjes en tot snel!
Kevin

  • 30 April 2014 - 16:14

    Maril:

    Hee Kevin. Dat klinkt geweldig allemaal. Wil je even je mail lezen? Ik had nog een vraag. Succes met de start op de stageschool en groetjes aan Lisanne.

  • 30 April 2014 - 16:51

    Marylise:

    Hey Kevin, Wat leuk om te lezen hoe je reis verlopen is en de eerste uren op St. Maarten. Klinkt allemaal wel heel erg gaaf. Nog even lekker genieten voordat je volgende week aan je stage gaat beginnen. Veel plezier en succes. Tante Marylise

  • 01 Mei 2014 - 16:27

    Tom:

    Hoi Kevin,
    Leuke eerste impressie. Lijkt me heel bemoedigend? Vervelend de jetlag? Of ligt het aan de leeftijd? Wellicht dat je onvoldoende rekening houdt met het levensritme op het prachtige St. Maarten? Ook leuk dat de crew van je school je hebben onthaald op de luchthaven. Ben je inmiddels al wat meer geakklimatiseerd? En mis jij je kleine meisje al? Kevin, geniet van je verblijf en al de ervaringen die je nog op zult doen.
    Hartelijke groet,
    Tom Smulders, father in law.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Mijn naam is Kevin Looijmans en ik ben 22 jaar. Vanuit de PABO waar ik studeer is er de mogelijkheid geboden om stage te lopen in het buitenland. Die kans heb ik natuurlijk met beide handen aangepakt! :-D Daarom verblijf ik van 28 april tot 5 juli op het (volgens de foto's) prachtige eiland Sint Maarten. Ik ga proberen om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn bezigheden via deze site! Groetjes, Kevin

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 379
Totaal aantal bezoekers 11119

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 05 Juli 2014

Sint Maarten!

Landen bezocht: