Bijna halverwege.. - Reisverslag uit Marigot, Guadeloupe van Kevin Looijmans - WaarBenJij.nu Bijna halverwege.. - Reisverslag uit Marigot, Guadeloupe van Kevin Looijmans - WaarBenJij.nu

Bijna halverwege..

Door: Kevin Looijmans

Blijf op de hoogte en volg Kevin

26 Mei 2014 | Guadeloupe, Marigot

Het is alweer enige tijd geleden dat er een reisverslag van mij is verschenen dus het werd wel weer eens tijd. Het laatste verhaal stamt alweer van de avond van het Songfestival, waar we het af moesten leggen tegen een man met baard...
In de tussentijd zijn we vooral verder gegaan met waar we hier voor gekomen zijn... Stage lopen! Ik heb al een aantal lessen mogen geven in verschillende vakgebieden. Verder begeleid ik vooral kleine groepjes kinderen die zwak scoren op bepaalde gebieden, die effectievere instructie krijgen in kleine groepjes.
Ik heb samen met Lisanne een les drama (toneel/acteren) gegeven. Dat was ontzettend leuk om te doen! De les was verdeeld in twee delen. Tijdens het eerste deel hadden we een binnenkring en een buitenkring gevormd. Het was de bedoeling dat de kinderen in de buitenkring aan gingen bellen bij de binnenkring met een situatie (bijv. de buurvrouw die vraagt om een kopje suiker). De binnenkring mocht dan ter plekke verzinnen hoe ze op die situatie zouden reageren, en de buitenkring moest op die reactie dan weer zelf een reactie verzinnen en zo ging dat door. In het tweede deel van de les gingen de kinderen in groepjes verspreid rondom de school zitten. Ze kregen 20 minuten de tijd om een verhaal te verzinnen met vakantiefoto's, waarbij iemand het verhaal zou vertellen en de rest de foto's zouden vormen, eigenlijk een beetje zoals dat vroeger bij de Lama's ging...

Afgelopen maandag liepen we hier over de straat richting een winkeltje voor een stok kaarten, toen er opeen van achteren een aantal politiemotoren aangestormd kwamen met alle toeters, bellen en knipperlichten die alle auto's min of meer aan de kant duwden. Daarachter reed een jeep van de politie, en daar weer achter een zwarte jeep met beide ook alle toeters en bellen aanwezig. Daar weer achter reed een klein (taxi)busje met een oranje vlaggetje vrolijk wapperend voorop de bus. Toen dat busje voorbij reed zagen binnen in dat busje ineens de herkenbare coupe Beatrix voorbij scheuren met de gelijknamige Prinses der Nederlanden er nog aan vast. Dat was een leuke ervaring om die eens in het echt te zien (al was het maar in een flits)....

Ondertussen ben ik gevraagd door de collega van groep 4/5 of ik het leuk zou vinden om in de week van 2 juni als begeleiding mee te gaan met het interscholaire waterpolotoernooi. Dan komen alle scholen met een team van 12 kinderen uit groep 5 naar het zwembad. Als ze die dag genoeg wedstrijden winnen mogen ze de dag erna terug komen. Dus met een beetje geluk zit ik die hele week in het zwembad. Als het tegenzit alleen maandag 2 juni... Maar ik ben afgelopen week meegeweest naar de training en het zag er hoopvol uit!
Daarnaast heeft de leerkracht van groep 7/8 me ook nog gevraagd of ik in de week van 9 juni drie dagen mee op kamp wil met haar klas. Dat kamp zal niet plaatsvinden ergens in de bossen.... nee, wij zitten in een hotel in de buurt waarbij het penthouse is afgehuurd, samen met met een aantal andere slaapkamers. Kortom, ik ben de komende weken meer bij andere klassen aanwezig dan in mijn eigen klas. Gelukkig heb ik het voor de derde keer op rij dit jaar goed getroffen met mijn mentor, want ze vindt eigenlijk alles goed. Ze heeft tegen de collega's die mijn medewerking kwamen vragen steeds gezegd: 'Natuurlijk mag hij mee! Hij is hier ook om te genieten!' Lief toch?!

Afgelopen vrijdag zijn de ouders van Lisanne hier aangekomen. We stonden ze als verrassing op te wachten op het vliegveld nadat we de aankomst van het vliegtuig vanaf het strand hadden gezien en gefotografeerd. Inmiddels zijn we met z'n vieren al veel op pad geweest. Vrijdag zijn we bij die bar aan het vliegveld gaan eten 's avonds. Zaterdag zijn Lisanne en ik naar Philipsburg gereden met de bus en zijn we bij haar ouders aan het strand voor hun hotel gaan liggen. Haar vader heeft een jetski gehuurd waar we een half uur op rond hebben kunnen crossen. Dat was wel heel erg gaaf om te doen! 's Avonds hebben we lekker gegeten in het Greenhouse Restaurant waarna we weer naar huis zijn gegaan. Deze ochtend mochten we bij hen in het hotel mee komen ontbijten. Heerlijk om een keer ei met bacon, worstjes, vers brood en nog veel meer lekkere dingen te eten dan de (ook niet verkeerde) crackers die normaal op het menu staan. Na het ontbijt zijn we naar de bar aan het vliegveld gereden omdat de ouders van Lisanne (en ik stiekem ook) de aankomst van de KLM-jumbo nu ook een keer live wilden zien. We zijn recht voor de baan gaan staan en het was op z'n zachtst gezegd behoorlijk indruwekkend...
Daarna zijn we wat met de auto gaan touren. Onderweg kwamen we nog even vast te staan in een file bij een ongeluk, waarbij een auto en een motor frontaal met elkaar in botsing waren gekomen. Van de motor was alleen het achterwiel nog als zodanig te herkennen en de motorkap van de auto (een behoorlijke jeep) zat ongeveer tegen de voorruit aangeplakt. De bestuurder van de auto zat overstuur in de berm en de bestuurder van de motor lag op het asfalt en het zag er niet echt naar uit dat hij daar nog vanaf zou komen... Niet te lang naar kijken en doorrijden, want het was best een akelig gezicht... Dat was (na 4 weken) het eerste vervelende dat ik op het eiland heb meegemaakt, en ik moet zeggen dat ik nu ook voor 6 weken wel genoeg ellende heb gezien...

Maar, laten we positief afsluiten! Morgen om 06.00 uur gaat de wekker weer voor een nieuwe (halve) stageweek. Dinsdag mag ik nog mee naar de allerlaatste training voor het waterpoloën. Woensdag gaan we met de hele school naar de kerk en donderdag en vrijdag zijn we vrij en gaan we uiteraard met de ouders van Lisanne op pad. Vanaf deze week zal het allemaal wel ontzettend vlug gaan. Een korte opsomming van wat me allemaal nog te wachten staat:
Week van:

26 mei: Halve schoolweek en ouders van Lisanne hier
2 juni: Waterpolotoernooi
9 juni: Kamp met groep 7/8
16 juni: Mijn ouders hier
23 juni: Laatste schoolweek
30 juni: Laatste week op het eiland met vakantie

Kortom, vanaf nu heb ik iedere week wel iets leuks te doen. Daarnaast hebben we iedere dinsdag een salsa-avond aan het strand waar we afgelopen dinsdag voor het eerst zijn geweest. Voor het eerst sinds lange tijd kon ik weer de dansvloer op en het voelde heerlijk! Het was voor herhaling vatbaar en waarschijnlijk wordt dit een vast uitstapje.

Dat was het wel zo'n beetje voor nu! Ik ga vlug slapen want over een uurtje of 7 gaat mijn wekker weer en kan ik me weer in blouse, broek en nette schoenen gaan heisen...

Groetjes en tot snel!
Kevin

  • 26 Mei 2014 - 11:59

    Marylise:

    Hallo Kevin,
    Leuk om je reisverslag weer te lezen. Je maakt van alles mee, leuke en minder leuke dingen zoals het ongeluk met de motorrijder. Vanaf nu inderdaad elke week wel iets leuk te doen. Nog fijne dagen samen met de ouders van Lisanne. Succes met het waterpolotoernooi, het kamp en geniet ervan als jullie pap en mam daar zijn. We horen wel weer van je. Groetjes Tante Marylise, Ome Gerard, Irene en Xinan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Kevin

Mijn naam is Kevin Looijmans en ik ben 22 jaar. Vanuit de PABO waar ik studeer is er de mogelijkheid geboden om stage te lopen in het buitenland. Die kans heb ik natuurlijk met beide handen aangepakt! :-D Daarom verblijf ik van 28 april tot 5 juli op het (volgens de foto's) prachtige eiland Sint Maarten. Ik ga proberen om jullie een beetje op de hoogte te houden van mijn bezigheden via deze site! Groetjes, Kevin

Actief sinds 07 April 2014
Verslag gelezen: 459
Totaal aantal bezoekers 11079

Voorgaande reizen:

28 April 2014 - 05 Juli 2014

Sint Maarten!

Landen bezocht: