De dagen na de eerste paar dagen - Reisverslag uit Marigot, Guadeloupe van Kevin Looijmans - WaarBenJij.nu De dagen na de eerste paar dagen - Reisverslag uit Marigot, Guadeloupe van Kevin Looijmans - WaarBenJij.nu

De dagen na de eerste paar dagen

Door: Kevin Looijmans

Blijf op de hoogte en volg Kevin

04 Mei 2014 | Guadeloupe, Marigot

Na mijn vorige reisverslag over de eerste paar dagen zijn er natuurlijk weer een aantal dagen voorbij gegaan waarin we weer vanalles hebben gedaan en meegemaakt.

Maar eerst, voor degene die hem nog niet gezien hebben de link naar een youtube filmpje van onze landing op Sint Maarten! Even kopiëren en in je internetbalkje plakken....

Filmpje bekeken en klaar om verder te lezen? Wacht nog heel even! Zet eerst de onderstaande youtube-link in je internetbalk en zorg dat je speakers aanstaan! Pak een lekker koud drankje en dan kun je je ongeveer voorstellen hoe het voelt om hier aan het strand te liggen ;-)

Goed, laat de muziek lekker draaien en lees intussen mijn belevenissen van de afgelopen dagen.
Mijn vorige verslag eindigde ermee, dat we zouden proberen om een autootje te huren. Dat is ook gelukt! We hebben ruim 1,5 uur gelopen in de brandende zon naar de autoverhuur op het vliegveld. Onderweg hebben we uiteraard een tussenstop gemaakt. Deze tussenstop was bij de Sunset Bar, gelegen op Maho Beach, het beroemde strand aan de voet van de landingsbaan. Daar hebben we een heerlijk glas koud drinken gehad, waarna we onze wandeltocht hervatten. Uiteindelijk kwamen we aan de in de terminal waar we naar een verhuurbedrijf liepen waar we op internet een mooie aanbieding van hadden gezien. Op internet stond erbij dat er naar een creditcard zou worden gevraagd, maar die hebben Lisanne en ik geen van beiden. Dus we hoopten dat we met het vertonen van ons gezicht ook de auto mee zouden kunnen krijgen zonder creditcard. Dat lukt helaas niet en werd gebeld naar iemand die misschien wel een auto zou verhuren zonder creditcard. Deze persoon wilde dat inderdaad wel doen, dus hij zou ons wel op komen halen van het vliegveld. Dus 5 minuten later werden we opgehaald en meegenomen naar het kantoor van deze vriendelijke meneer. Dat bleek uiteindelijk zo ongeveer bij ons om de hoek te zijn, dus hadden 1,5 uur voor Jan met de korte Achternaam gelopen. Na wat papierwerk en wachten omdat de auto te laat werd terug gebracht door onze voorganger stond er een mooi witte Hyundai I10 voor ons klaar. Een automaatje, dat dan weer wel...

We hebben die dag meteen veel gebruik van de auto en zijn richting de hoofdstad Philipsburg gereden. Het is hier nu carnaval, dus het was er zo ontzetted druk en ik wist niet waar ik de auto allemaal wel en niet mocht parkeren dus uiteindelijk zijn we maar omgedraaid en richting de Franse kant van het eiland gereden. Bonjour! Daar zijn we door wat dorpjes gereden waarbij ik uiteindelijk dacht een weg te hebben gevonden die ons terug zou brengen naar Simpson Bay, waar we wonen. Maar die weg bleek doodlopen want na een hele hoop hobbels, stenen en zand reden we onszelf vast bij de lokale vuilnisbelt. Dus weer helemaal terug zoals we waren gekomen. De wegen zijn hier soms zo steil dat ons autootje moeite had om omhoog te komen. Die avond hebben we nog maar een keer taco's gegeten want dat moest op. Daarna hebben we de film afgekeken waar we tijdens mijn vorige reisverslag aan waren begonnen en vervolgens zijn we lekker gaan slapen.

De volgende ochtend (donderdag) zij we onder andere naar een bootverhuurder gereden waar we ergens een kortingsbon van hadden gevonden. We blijven tenslotte toch Nederlanders... We wilden wat informatie over de kosten van het huren van een klein bootje, maar wederom allemaal moeilijk omdat we geen creditcard hadden maar er zou overlegd worden en we zouden later bericht krijgen.
Daarna zijn we naar de Nederlandse bar aan het strand, genaamd Karakter (aanrader!!!) gereden waar we ons genesteld hebben op een strandbed. Daar besloten we al snel dat die dag voor ons een verwendag zou worden. Lekker een dagje strand en 's avonds ergens gaan eten en vervolgens nog ergens anders wat gaan drinken... Zo gezegd, zo gedaan. We hebben de hele middag op dat strand gelegen en natuurlijk ook in de zee die heerlijk qua temperatuur is. Verspreid over de middag hebben we natuurlijk ook wat lekkers gedronken (lees: een cocktailtje) en rond een uur of 4 zijn we even terug gegaan naar onze kamers om ons even op te frissen en even contact te leggen met het thuisfront. Daarna zijn we weer naar de Sunset Bar gereden bij Maho beach, waar je naast koud drinken ook heerlijk eten kunt krijgen. Lisanne wilde een pizza, die ze hier hebben genoemd naar de luchtvaartmaatschappijen die hier vliegen, en zo eindigde Lisanne met een pizza Air France. Ik had meer zin in vlees, dus ik bestelde de kip. Pap en mam, ik heb speciaal een paar dollar extra betaald zodat ik er ook salade bij had. Goed hè?
We zijn uiteindelijk maar bij de Sunset Bar blijven hangen voor een drankje want het is daar heerlijk vertoeven aan het strand met laagvliegende vliegtuigen.

Na zo'n lui dagje was het wel eens tijd om actief te worden. We werden allereerst heel vroeg wakker door enorme stortbui die op ons dak kletterde. Dat was rond een uur of 6 en om 10 uur regende het nog steeds. Maar na het ontbijt (half 11) was het alweer droog. We zijn weer naar de Franse kant gereden (Bonjour!) waar ergens in de bergen de Lotterie Farm ligt. Klinkt natuurlijk als een boerderij maar het is alles behalve dat. Op de Lotterie Farm bevinden zich diverse bars, een zwembad, een restaurant en een klimrek voor volwassenen, gemaakt van touwen, hangbruggen, en staalkabels waar je aan vast wordt gesnoerd. Het is een beetje te vergelijken met Klimrijk in Veldhoven, voor degene die dat kennen, alleen dan leuker en hoger. Op de foto's lijkt het alsof de staalkabels op de grond liggen, maar geloof me.... Die hingen zo'n 6-7 meter boven de grond. Soms best eng, maar we werden goed begeleid en we zaten stevig vast. Het was zweten en afzien, maar wel ontzettend leuk! Daarna zijn we (omdat we het zo zwaar hebben gehad) naar een klein strandje gereden dat we tegen waren gekomen toen we ons vastreden tegen de vuilnisbelt. Helaas was het nog steeds bewolkt dus heel lang zijn we daar niet gebleven. Weer thuis aangekomen zijn we achter het fornuis geklommen en hebben we onze eigen hamburgers gebakken waar de Mac niet tegenop kan. 's Avonds zijn we naar een bar aan de Franse zijde (Bonjour!) gereden. Dat bleek een sjieke tent te zijn waar ze de prijzen echt wel wisten. Toen we daar nog geen 2 minuten zaten kwam er weer een hoosbui naar beneden. Na een drankje en de hoosbui toch maar weer naar de Sunset Bar gereden voor een laatste drankje en toen lekker naar bed.

Gisteren zijn we na het ontbijt meteen naar Maho Beach gereden. Daar zouden we de dag op het strand door gaan brengen. Dus ons handdoekje neergelegd, zonnebrand erop en camera in de aanslag voor als er vliegtuigen zouden passeren. Het mooiste blijft toch wanneer er een vliegtuig opstijgt, dat er dan mensen precies achter gaan staan die eerst gezandstraald worden als het vliegtuig de motoren op volle kracht laten draaien en vervolgens met dure camera de zee in worden geblazen. Natuurlijk kon die dag een drankje in de Sunset Bar niet ontbreken en daarna zijn we nog doorgereden naar Karakter waar we nog een tijdje op een bedje hebben kunnen liggen. We zijn tussendoor ook nog informatie gaan vragen bij Winair, een kleine maatschappij die hier tussen de verschillende eilanden vliegt. We hebben voor een aantal eilanden de prijzen gehoord voor de tickets, en waarschijnlijk gaan we in de laatste week van ons verblijf 1 of 2 dagen naar één van de omliggende eilanden toe. Die avond heb ik onze hamburgers opgemaakt en Lisanne had een broodje met ei en bacon gemaakt. Als toetje hadden we het laatste stukje ananas dat ik volgens een oud familierecept had gesneden. Daarna hebben we nog een film gekeken en deze keer helemaal!

Wat vandaag ons zal brengen weten we eigenlijk nog niet. Waarschijnlijk gaan we de vandaag en morgen nog lekker gebruik maken van onze auto want morgen aan het einde van de middag moeten we hem inleveren.
De foto's van de afgelopen dagen komen er zo snel mogelijk op, maar het internet is hier niet bijzonder snel (zeg maar gerust traag) dus het is misschien slim om later vandaag of morgen nog een keer terug te komen, want dan zullen alle foto's en misschien ook nog video's erop staan.

Voor nu wederom heel veel (warme) groetjes en tot snel!
Kevin

P.S. Bij de locatie staat het stadje Marigot. Dit is een stadje aan de Franse kant (Bonjour!). We zitten eigenlijk in Simpson Bay aan de Nederlandse kant, maar dat wordt door deze site niet herkend. Dit komt het dichtste in de buurt...

• 05 Mei 2014 - 12:01

Marylise:

Hallo Kevin, wat ontzettend leuk om je reisverslag te lezen. Jullie hebben al een heleboel ondernomen en gezien en natuurlijk heerlijk genoten van de prachtige stranden en lekkere drankjes. Voor deze week, veel succes met de stage en we vinden het leuk om je te volgen. Gr. Tante Marylise, Ome Gerard, Irene en Xinan

• 06 Mei 2014 - 22:21

Mieranda Hoeks:

Hoi Kevin,

Ik lees dat jij je wel goed vermaakt en lekker van alles geniet. De liefde voor de vliegtuigen zit blijkbaar toch in je genen, want er zijn nogal wat foto's van vliegtuigen inmiddels gepasseerd. Jullie hebben groot gelijk dat je jullie kansen benutten en zoveel mogelijk van het eiland bekijken. Ik wens jullie beiden in ieder geval heel veel leerzame en interessante momenten toe en veel succes met je stage. Ik ben benieuwd hoe dat zal bevallen en of de jeugd daar met onze jeugd te vergelijken is. ik blijf jullie volgen, want zelf zijn wij er nog nooit geweest en zo kunnen we toch iets ervan meekrijgen. Heel veel groetjes en maak veel foto's dan kunnen we die bekijken als je weer terug bent. Eric, Mieranda, Ramon & Elvira

• 07 Mei 2014 - 00:07

Loes Donkers:

Wat grappig, Mandy zit in een plaatsje, Ik in America jij in Dominica! Wat leuk he dat deze site sint maarten niet kent hahaah

• 07 Mei 2014 - 17:16

Wilko:

Hoi Kevin,

Ik heb erg met je te doen. Ik hoop dat je het vol kunt houden al die tijd!!! Vind die zee daar wel blauwer dan bij Vlissingen!

Mooi man, geniet er maar lekker van. Heb dit bericht gelezen onder begeleiding van jouw muzieklink. Ga je steel drums leren spelen en verruil je jouw normale drums dan? Wordt dan een tropische bigband hier!
    Je stage collega en jij, veel succes en plezier. Ik volg jullie wel via "waarbenjij!"

Houdoe vanuit bewolkt Mierlo, 17 graden en regelmatig buien, geen cocktails. :-)